Friday 24 December 2010

:: aku JELeS...

AMARAN!!!!~post inih panjang.hihihi.

hai.hello.gud afternoon... assalamualaikum.hehheh. sy gembira hari ini kerana hari ini hari cuti.yeayy!!saya suka cuti.ade sape2 xsuka cuti ker???waw...klu ada meh cnih bg cuti tu kat aku ..em..topik post kali nih pasal jeles.hiishh....jeles2..setiap orang mesti pernah rase perasaan nih kn??.xkisah lah korang nak jeles pasal apa pom.yang penting, jgn la korang buat benda xelok sebab perasaan jeles nih."jeles" jer pom. ehehehhee .korang ade baca paper x??i mean newspaper. pergh, ada 1 berita tuh laki tuh sanggup tikam mkwe dia sbyk 17 kali beb semuanya kerana jeles.ishk3....sayang sgt sampi dia bunuh mkwe dia.sayang ker camtuh???tuh bukan sayang tuh. tuh gila bab! namanya.ooopsss...sori! terkasar bahasa. orang kalau dah psycho...hishh seram.. toksah citer lah.ishk4....jeles2 ko memang betoi2 power lah. ke pompuan yg power sebenarnya??heheheh..ok..~abaikan.sekian berita terkini.

actually jeles nih terkeluar dari sanubari aku sebab nih,jom ikuti perbualan antara anak dan ibu ini (phone calling):

aku:ma..tikah duk wat gapo?

mama:ado duk make...tu lah kijaan dio loni..tido make.tido make jelah..bakponyosss??

aku:xdop gapo..ho la..cuti panje nih.baik cari kijo.bole dapat duit lebih..heehehhe(dlm ati bole la belanja aku nanti..heheheheeh)

mama:oowwhhh...xpo lah.lagipom sat g dio nok g wat lesen doh tuh.

aku:bilo???(curiga...curious)....lesen moto ko???

mama:ari selasa nih kot...dop ehh..lesen moto ngan keta skali la.......

aku:gulrrppp...gluppp..(tercengang sebentar...)waw...betoi ko???adekah aku bermimpi????uwaaa...

haaaa......tulah citernya..woooo..woo....wooot...woot....adik aku nak amek lesen kereta skali.. ingat motor jer. kalu motor aku kisah. ha4....jahat gila kakak.mana aku xjeles.. aku ada lesen basikal ja.uuwaaa..... moto pom kurang gheti...apatah lg kereta..uwaaaa..jeles2....nak jgak~nk jgak...sok sek sok sek. "udoh lo tuh cik bella oii buruk benor den nengoknyer". huhhu..ok2...kawal emosi. so sekarang den nok citor lah sikit pasal den. ehh silap...pasal adik den nih..actually ramai jugak yang ingat aku ni anak bongsu...hehehehehe..suka2***...tapi nak wat cmner..budok nih nak kuar jugok dr perut mak aku.terima jo lah~~

ok. nama pena dia tikah or gema. hahahaha. aku yg panggil dia gema tuh. ala bese la guraw adik beradik. koh3. nama penuh NUR ATIKAH WAHIBAH BT NOORDIN. die nih lah 1 1 adik aku yang selalu menemani hidupku.waww..ayat xle blah. yela dah namenya 1 bilik msti lah selalu kn??kn??kn?he3,,dulu masa kecik2 kitorang selalu gaduh. yela nak gaduh ngan sape lg,kang gaduh ngan abang2 kang kompen kalah. kalu gaduh ngan kakak2 nanti xleh makan nasi plak. hhehehe..so ngan dia la aku gaduh.keh3 tp skg dia lak yang buli aku.hu4.xberani den nak melawannya..skali die buat sumo die..huiishhh..sakit dohh..dulu dia nih bole la kate kecik skit dari aku.eh..x.x..pendek sebenarnya..hahaaha...tgk la gambo nih.


yang mana 1 aku???cer teka?sowie gambo kaburrrr

tapi sekarang aku tetap juara. mksudnya still tinggi la dari die.heheheeh...dulu owang selalu tertukar antara aku dan dia. msti owang ingat aku lah yang bongsu tuh..hehehehe. mungkin sebab mase tuh aku agak kering berbanding ngan dia.tapi setelah melihat parut kat tangan dia tuh,owang taw la dia bongsu.actually adik aku nih lahir xcukup bulan,pastuh masa operation nak belah perut mak aku tuh doctor terpotong skali tangan adik aku tp xdelah potong semuanya..cam terkena pisau lah..tp luka dalam kot sebab parut tuh timbul and sampai sekarang xilang.masa dia lahir tuh mak aku cakap berat dia 1kg jer pastuh kalu pegang cam sebesar tapak tgn jer...keciknya..pastuh penuh wayar2 kat badan dia.mak aku cakap menyesal xamek gambo mase tuh.huhuhuhu...kalu x bole tunjuk kat korang gmbo sbnar.hehehehe.umo budak nih 19thun skg.baru abeh exam stpm.jarak umo kami dekat thats y dia xpanggil aku kakak..ceet,kurang asam toi!!...hehehehehe..its ok.chill babeh,



camnih lah kot dia mase tuh.tp nih gambo twin.heehehe(sian kembar nih,masa lam kandungan nutrition bayi kecik tuh transfer kat bayi yg besar tuh, thats y die kecik dr kembar dia)..apa entah nmer medic die lupa lak.hi4



masa kecik2 kami camni lah.asyik pakai baju sama corak even kadang2 warna lain.sampai kasut pom mesti sama.kalu x, gaduh lah nnti.hishh..masa kecik2 pom dah ada perasaan jeles.

kalau mak ayah beli barang ke makanan ke mesti kena beli 2.kalau x,ha..apa lagi mula la berebut.even p kenduri kawin mak ayah kena balik dengan 2 biji telor.ahhaahah..sampi mcm tuh skali.tp kalau mak ayah p skali msti dapat 1 je kn???so yg menjadi mangsa adalah atuk guwe.hhehehehe..yg atuk punya aku dapat...yabedubedu...wooo....windu lak kat atuk.semoga arwah atuk bersemadi dgn tenang.amin3....



nih gambo kami.yang come2 tuh aku la.sejak bila mata aku ijau???hehehhhehe



belagak gila yg duk blkg tuh.xpki topi keledar pom.ishk3...

disebabkan i kurang gheti nak bawak motor so bila i balik umah dia jd driver i.keh3....bukan xgheti k.actually bukannya aku xpenah blajar bawak motor ni.1st time aku blajar masa tingkatan 3 kot ke 4 ek.,,heheeh..lebih kurang camtuh lah.mula2 bawak ok la abang ade kt belakang,pastuh skali dia lepas aku bawak sowang..aku cuak arr..skali terlaju...boommm..kebabooo....masuk longkang depan umah atuk aku..masa tuh aku pk,bek aku lari skang meletup kang moto nih,mati aku.pengaruh citer la nih.biasanya kn kalu bnde2 trbalik nih minyak tumpah pastuh apa lg meletup la.kan2??heheheh,,,aku lari sepantas mungkin...aku tinggal jer moto tuh..hahahahaha..kelaka habis,,pastuh kena marah ngan abang aku sebab wat rosak n calar kan moto dia..hehehe...sori bang,adik xsengaja.kih3..sejak hari tu den xbawak lg moto..den dok belakang jer..jd VIP terhormat.keh4....tp sebenarnya susah jgk kalu xgheti motor nih.nak p mana2 naik basikal.malu beb.budak darjah 1 pom gheti nek moto,berlagak seyh dak nih nek depan aku..ceet...hhuuhuh.kalau nak p jauh2 abang yg kena hantar..hishh,,,susah toi.sbb tuh la jd putri lilin duk ghumah, xleh nk p mana2.hu4....itu lah hakikatnya.bagus lah kn??kalu xmsti aku dah jd perempuan rempit.xelok sebut minah rempit.minah tuh kn dr perkataan aminah.nama ibu nabi kita tuh...sama jgk dgn mat.mat kan dr perkataan muhd.ishk3....bahasa2.


p/s: moral of de story jangan la jeles sampi melakukan bnda2 xelok.n sayangi lah keluarga anda selagi mereka masih ada di depan mata kita.nnti bila dah xde baru nk menyesal xwat tu..xwat ini...n for my sis..gud luck!!he3..kalau ko pndai bawak keta bole la bawak ma p mana2..hehehheeh..

k.la.jari jemari dah penat menulis.nk p makan la.lapo.hi3...k.daa....wsalam.

No comments: