Sunday 10 January 2010

~perMATA HATIku..

Gambar bawah ni,gambar daughter saya...i miss my daughter veyi muzzz... (aikk!bila masa aku kawin)....ha4..koya2....

.....ini hanyerlah iklan yang tak berbayar dan yang telah direject tv3 minggu depan...(bahasa melayu yang masih perlu dibaiki)....

ok,stop...sirius2...


mama and baba

Salam,,,tibe2 jerk aku teringat kt dua org ni....hu3....sirius memang rindu tahap gabang...dah 3 bulan lebih kot xjumpa....wuuwwuuu...n sometimes i cry just bcoz xtahan sgt rase rindu tu..(cam dak kecik!)..ishk2..maner ade..normal la tu...ha4..walaupom 2 org ni masih menganggap aku sbg bdak kecik..he3...i like it.kik3..ye la saper xsuke dilayan macam budak kecik..semua yang kite nak,mesti dapat....ha3...tp jangan la sampai tahap melampau..agak2 ar..

But some remaja xsuke,ye la bg mereka time ni time diorang enjoy ngan kawan2,bukan nyer time duk celah ketiak mak bapak jerr...time diorg bebas membuat keputusan sendiri.macam2 la alasan diorang...ahh...apa aku kisah,yg penting aku sayang mak bapak aku...nk tido celah ketiak pom boleh lg..(tp mak aku xkasi ar...ktenyer mengada2,ha3.....)

ok cukup la tu utk intro..skrg untuk isu yg aku nk post sbnarnyer...ini lah antara ayat-ayat al-Quran yang berkaitan dengan 2 org tua kite...


  • Kami perintahkan kepada manusia supaya berbuat baik kepada dua orang ibu bapaknya, ibunya mengandungnya dengan susah payah dan melahirkannya dengan susah paya (pula).(QS. Al AhQaaf 46:15)


  • Ibunya telah mengandungnya dalam keadaan lemah yang bertambah-tambah, dan menyapihnya dalam dua tahun.Bersyukurlah kepada-Ku dan kepada dua orang ibu bapakmu, hanya kepada-Ku lah kembalimu.(QS. Luqman 31:14)
  • Jika salah seorang di antara keduanya atau kedua-duanya sampai berumur lanjut dalam pemeliharaanmu, maka sekali-kali janganlah kamu mengatakan kepada keduanya perkataan "ah" dan janganlah kamu membentak mereka dan ucapkanlah kepada mereka perkataan yang mulia. (QS. Al Isra' 17:23)


  • Dan rendahkanlah dirimu terhadap mereka berdua dengan penuh kesayangan dan ucapkanlah; Wahai Tuhanku, kasihilah orangtuaku, sebagaimana mereka berdua telah mendidik aku di waktu kecil. (QS. Al Isra' 17:24)


  • Jika keduanya memaksamu untuk mempersekutukan dengan Aku sesuatu yang tidak ada pengetahuanmu tentang itu, maka janganlah kamu mengikuti keduanya, dan pergaulilah keduanya di dunia dengan baik, dan ikutilah jalan orang yang kembali kepada-Ku, kemudianhanya kepada-Kulah kembalimu, maka Kuberitahukan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan. (QS. Luqman 31:15)"


Walaupom mereka berlaianan agama dengan kita sekali pom, Islam amat menitik beratkan perhubungan antara anak dan ibu bapa..,subhanaallah,betapa indahnya ISLAM...im proud to be in ISLAM...tq ALLAH kerana menciptakan roh saya,tq mak ayah kerana lahirnya saya ke dunia ni..tq my siblings n friends kerana mewarnai hidup saya..ARIGATO...TO all of you...

Selain tu,aku rindu gak adik-beradik ku ni,hu3,,,lambatnya boleh balik..




kak la and kak ni (dua-dua xkawin lagi)



kak ni,saya,atikah (satu-satunya adikku)


serupa x muka saya dengan mama fauziah??ha4...


my beloved family:1 ayah ,1mak ,3 abang ,2 kakak ,1 adik


ok..SEkian...tv dah habis siaran....xxxxxxxxxxx============+++++++.....

No comments: